Zajęcia sensoryczne dla harmonijnego rozwoju dziecka.
4 lutego 2022
Niech dzieci będą wolne. Zachęcaj ich do biegania na zewnątrz, gdy pada deszcz. Niech zdejmą buty, gdy znajdą kałużę wody. A gdy trawa łąk będzie mokra od rosy, niech biegną po niej i depczą ją bosymi stopami. Niech odpoczywają spokojnie, gdy drzewo zaprasza ich do spania w swoim cieniu. Niech krzyczą i śmieją się, gdy słońce obudzi ich rano. M.Montessori
Ćwiczenia stymulujące integrację sensoryczną u dzieci skutecznie wspierają ich rozwój. Zajęcia sensoryczne to przede wszystkim zabawa zmysłami. Dziecko poprzez zmysły (węchu, dotyku, smaku, zapachu) dostarcza informacje do mózgu, które są tam rozpoznawane, przetwarzane i integrowane z nabytymi już doświadczeniami. W ten sposób powstaje proces wspomagający rozwój dzieci. W naszej placówce systematycznie zapraszamy dzieci do zabawy zmysłami. W minionym czasie zorganizowane były zabawy sensoryczne o następujących tematach: "Wspomnienie wakacji", "Leśna przygoda", "Dyniowe szaleństwo", "Spotkanie z Mikołajem".
Galeria zdjęć
-
Dziecko stoi na rozsypanych płatkach kukurydzianych.
-
Chłopiec chodzi po ścieżce sensorycznej.
-
Chłopiec chodzi po ścieżce sensorycznej.
-
Dziewczynka chodzi po leśnej ścieżce sensorycznej.
-
Dzieci stoją na płatkach kukurydzianych.
-
Grupa dzieci wraz opiekunami siedzi na podłodze.
-
Chłopiec próbuje podnieść dynię.
-
Chłopiec sięga po kasztany.
-
Chłopiec stoi na macie sensorycznej.
-
Opiekun prowadzi dwójkę dzieci przez leśną ścieżkę sensoryczną.
-
Dzieci wraz z opiekunami siedzą na macie sensorycznej.
-
Dziewczynka przechodzi przez ścieżkę sensoryczną.
-
Dziewczynka chodzi po leśnej ścieżce sensorycznej.
-
Bose stopy dziecka na płatkach kukurydzianych.
-
Dzieci bawią się kolorowym makaronem.
-
Chłopiec bawi się na macie sensorycznej.
-
Bose stopy dziecka na piasku.
-
Grupa dzieci bawi się na macie sensorycznej.
-
Chłopiec bawi się wiaderkiem, łopatką i mąką.
-
Grupa dzieci bawi się na macie sensorycznej.
-
Chłopiec bawi się piaskiem.
-
Dziewczynka bawi się łopatką.
-
Chłopiec chodzi po ścieżce sensorycznej.
-
Dziewczynki smakują kisiel.
-
Dzieci bawią się piaskiem.
-
Chłopiec stoi na liściach.
-
Dziewczynka chodzi po leśnej ścieżce sensorycznej.
-
Chłopiec chodzi po niebieskim makaronie.
-
Chłopiec bawi się wiaderkiem i łopatką.
-
Dziewczynka bawi się kolorowym makaronem.
-
Opiekun prowadzi chłopca i dziewczynkę przez ścieżkę sensoryczna.
-
Uśmiechnięta dziewczynka.
-
Chłopiec chodzi po ścieżce sensorycznej.